home Bydlení Prodej nemovitosti – první dojem rozhoduje!

Prodej nemovitosti – první dojem rozhoduje!

První dojem hraje v životě důležitou roli. A nejinak je tomu ve světě realit. Stejně jako jinde i tady platí, že lze dělat jen jednou, proto je třeba si na něm dát opravdu záležet. Prodáváte-li vaši nemovitost, nepodceňte žádnou maličkost – mohla by totiž mít fatální následky.

Nepodceňujte maličkosti

Prodej bytu je třeba nejen pořádně pomyslet, ale také vše pečlivě připravit. Do pořádku dejte všechny detaily, které jste doteď odkládali, protože jste je považovali za nepodstatné. Buďte si totiž jisti, že potenciální zájemci si jich okamžitě všimnou. Mají oči všude a nic vám neodpustí, ať už se jedná o kapající kohoutek, vrzající dveře, neumyté nádobí nebo zápach v předsíni. Přitom tyto drobné úpravy vás nestojí moc času, peněz ani úsilí, ale na výsledku mohou mít přímo lví podíl.

Méně je více

Do nákladných rekonstrukcí se nepouštějte, vynaložené finance by se vám s největší pravděpodobnost stejně nevrátily. Místo toho modernizujte – doslova zázraky dovede obyčejné vybílení místností. Někdy ale postačí i pořádně uklidit, takže vyčistěte koberce, umyjte okna, vyperte záclony, vymeťte z koutů všechny pavučiny, utřete prach. Velice záležet si dejte hlavně v kuchyni a koupelně. V případě, že prodáváte rodinný dům, se nezapomeňte postarat také o jeho exteriér – posekejte trávník, upravte předzahrádku, natřete plot. Útulné a čisté bydlení působí lákavějším a přívětivějším dojmem.

Jednejte narovinu

Při samotné prohlídce před vámi stojí jediný, avšak hlavní cíl – přesvědčit potenciálního zájemce, že právě tento byt na prodej hledal a chce v něm bydlet. Proto se důkladně připravte. Přichystejte veškeré podklady, od výpisu z katastru nemovitostí až po znalecký odhad ceny nemovitosti. Povězte mu o všech přednostech, kterými nemovitost disponuje, ale nezatajujte ani její zápory. Se zájemcem jednejte otevřeně, upřímně, férově a na rovinu. A hlavně nikam nespěchejte a netlačte na něj. Vždyť se přece jedná o důležité životní rozhodnutí, kupující na něj potřebuje čas. Tak mu ho poskytněte!

LivingHome on Facebook