home Zdraví Přírodní sladidla stokrát jinak

Přírodní sladidla stokrát jinak

V dnešní době se se zdravým životním stylem roztrhl pytel. Téměř každá druhá žena si pečlivě hlídá, co za daný den snědla, kolik to dohromady dává kalorií a jestli měla dost ovoce a zeleniny. Zdravá výživa je nyní zkrátka in. Co však mají dělat ostatní, kterým na jejich zdraví záleží, přestože nemají čas nebo dostatek vůle strávit několik hodin při nakupování v obchodě pročítáním etiket zboží? Jednoduché řešení může být omezit příjem cukru.

Cukr na každém kroku

V dnešní době si člověk málokdy uvědomí, kde všude se cukr vlastně skrývá. Mnohdy je totiž i ve výrobcích, kde byste ho moc nečekali. Proto je tak důležité si dávat pozor, kolik cukru konzumujete vědomě. Až si budete příště chtít dát po obědě něco sladkého, sáhněte po nějakém ovoci nebo alespoň vyměňte sladký dort za ovocný koláč. A do kafe si dejte o kostku cukru míň. Pokud se však sladkostí nedokážete vzdát, dejte si spíše ty, které jsou slazeny přírodními sladidly, jež jsou zdravější než cukr. Přírodní sladidla se občas dají obtížně sehnat v normálních řetězcích, téměř vždy je však naleznete v eshopech se zdravou výživou.

Stévie

Stévie je velmi sladká (200 až 300x sladší než cukr), přesto neobsahuje téměř žádné kalorie. Díky tomu se z ní stalo velmi používané přírodní sladidlo, které mnohdy v běžně prodávaných dietních produktech nahrazuje cukr i všelijaká umělá sladidla. Stévii lze použít na oslazení nápojů, studených i teplých jídel, na trhu najdete i mnoho sladkostí se stévií. Jedná se o ideální řešení pro diabetiky i osoby s pár kilogramy navíc. Mnohdy stačí v ústech rozžvýkat lístek stévie a už poté nemáte chuť na jiné sladkosti. Sladká chuť stévie je sice trochu odlišná od chuti cukru i medu, stojí však za vyzkoušení a velmi brzy si na ni člověk přivykne.

Čekankový sirup

Další možností přírodního slazení je čekankový sirup. Čekanka je známá spíše tím, že se z jejího kořene vyrábí sušená káva – melta, nyní se však přišlo také na to, že z jejího kořene lze vyrobit i sladidlo v podobě čekankového sirupu. Čekankový sirup má vysoký podíl obsahu vlákniny a přitom nízký glykemický index. Navíc neobsahuje lepek, laktózu a při jeho výrobě se nepřidávají ani žádná aromata či konzervanty. Dá se použít ke slazení nápojů, dezertů, zmrzlin nebo například jogurtů. Najde své využití v teplé i studené kuchyni. Jeho největší výhodou je to, že dokáže částečně nahradit i pokrmový tuk. Díky tomu sníží energetickou hodnotu pečiva nejen nahrazením běžného cukru, ale také nahrazením tuku. Nahrazování tuku je v poměru 1 g sirupu na zhruba 4 g tuku. Čekankový sirup se vyžívá zejména při redukční dietě, ale může ho do svého jídelníčku zařadit každý, kdo chce udělat něco pro své zdraví.

LivingHome on Facebook

Napsat komentář